Путне исправе

За време боравка у иностранству, путна исправа служи њеном имаоцу за доказивање идентитета и као доказ о држављанству Републике Србије. Путну исправу може да користи само лице на чије име је издата. Молимо да путне исправе за време боравка у иностранству чувате. У случају губитка или оштећења обратите се најближем дипломатско-конзуларном представништву Републике Србије.

ИЗДАВАЊЕ БИОМЕТРИЈСКОГ ПАСОША

Амбасада Републике Србије у Буенос Аиресу није у могућности да издаје биометријске пасоше држављанима Републике Србије, који желе да по први пут добију ову путну исправу, већ једино може да пружи услугу посредовања у издавању новог биометријског пасоша држављанима којима је ова путна исправа истекла.  

НЕСТАНАК ПАСОША

У случају губитка или крађе биометријског пасоша Републике Србије, неопходно је то пријавити полицији државе у којој се налазите, како бисте добили потврду/извештај о нестанку/крађи пасоша. Након тога се у Амбасади Републике Србије може покренути процедура за проглашавање несталог пасоша неважећим и поднети захтев за издавање путног листа за повратак у Републику Србију.

ИЗДАВАЊЕ ПУТНОГ ЛИСТА ЗА ПОВРАТАК У СРБИЈУ

Путни лист је путна исправа која служи само за повратак у Републику Србију и важи до 60 дана од дана издавања. Издаје се лицима која су пријавила нестанак пасоша или у другим случaјевима прописаним Законом. Захтев за издавање путног листа се подноси лично, доласком у Амбасаду Републике Србије или путем поште. Неопходно је приложити следећа документа:

1. Документ за идентификацију (лична карта, возачка дозвола или истекли пасош Републике Србије). Страни идентификациони документ се прихвата уколико подносилац захтева нема идентификациони документ издат од стране органа Републике Србије.

2.  Потврду/извештај иностране полиције о пријави нестанка пасоша

3.  Попуњену и потписану изјаву о нестанку пасоша

4. Две фотографије величине 3,5 x 4,5 цм које верно одражавају лик (снимљене спреда – не из профила или полупрофила, без капе и мараме)

5. Читко попуњен захтев за издавање путног листа, потписан на обе странице (уколико се захтев шаље поштом потпис треба да буде оверен од стране овлашћеног нотара)

6. Конзуларна такса у износу од 50 америчких долара се може уплатити искључиво на рачун Амбасаде (за подносиоце захтева који се налазе у Аргентини) 

За малолетна лица до 18 година, неопходно је присуство оба родитеља или писана сагласност родитеља који није присутан. Путни лист за новорођено дете се може издати уколико родитељи у Амбасади поднесу пријаву рођења детета у иностранству.   

Амбасада препоручује да се пре куповине авионске карте за повратак у Србију, провери да ли је потребна транзитна виза за земљу преко које ће носилац путног листа путовати за Србију. Наведено можете проверити овде

За додатна обавештења, молимо обратите се Амбасади.